דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במנדפים בעסקים שונים 

מאת    [ 29/10/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 1801 פעמים ]

זכרונות מבית ישן תמיד מלווים בריח של תבשילים או מעדנים מטוגנים במטבח, ובמקרים רבים, לריחות הללו ישנה קונוטציה חיובית אולם כאשר במקום שניצלים, סיר אורז מהביל או עוגיות חמות מתבשלים על הכירים חומרים מסוכנים או להבדיל, בישול בקנה מידה תעשייתי, הריחות הנעימים העולים מן הכירים עלולים להתחלף בגזים רעילים שעלולים לפגוע קשות בבריאות העובדים במקום.

בדיוק בשל מטרה זו, החוק מחייב בעלי מטבחים תעשיתיים כמו גם מפעלים כימים להתקין מנדפים חזקים מעל המקום שבו מתרחשת הבעירה האלימה. מה חשוב לדעת כאשר בוחרים מנדף? מהי גישת החוק לעניין והאם זהו הצעד היחיד שצריך לעשות? על כך, בכתבה הבאה:

מה חשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים מנדף חדש לעסק?
ראשית, חשוב מאוד להתאים את המנדף לסוג הגזים שהוא אמור לנדף. האם מדובר בגריל אשר פועל דקות ספורות בכל שעה? האם מדובר בכירה שמעלייה מתבשלים מתכות רעילות עשרים וארבע שעות שבע ימים בשבוע? לכל אחת מהפעילויות ישנו מנדף שעשוי להתאים. המנדפים נמדדים במספר קטגוריות וחשוב מאוד להעזר ביועץ מקצועי ונטול פניות (רצוי ללא אינטרסים כלכלים בנוגע למנדף שתבחרו) על מנת לעשות את הבחירה הנכונה.
 
מהן הקטגוריות?
- עוצמת הנידוף: עוצמת הנידוף נמדדת ביחידות של "באר/שעה" באר זו יחידת מידה וכמות ה"בארים" שהמנדף יכול לשאוף בשעה היא אלמנט אקוטי בכל הקשור ליכולתו של המנדף להצליח לעשות את המצופו ממנו ולשמור על סביבת העבודה סטרילית ככל האפשר.
- יכולת עבודה רציפה: כאמור, לא כל מנדף צריך לעבוד שעות ארוכות ברצץ. מסעדות קטנות יכולות להרשות לעצמן לרכוש מנדף ללא יכולת עבודה מאומצת ולהדליקו רק כאשר משהו מתבשל על הגז. מפעלי תעשייה, לעומת זאת, זקוקים לרוב למנדף שיכול לפעול ללא הפסקה, שכן כל הפסקה בפעילותו של המנדף עשוייה להוביל להשבתה מלאה של היצור.
- רמת הצריכה האנרגטית: מנדפים צורכים אנרגיה רבה בזמן הפעלתם וכמו בכל רכישה של מכשיר חשמלי, כדאי מאוד להתחשב ברמת הצריכה האנרגטית של המכשיר. את ההבדל, תרגישו בסופו של יום, בחשבון החשמל הדו חודשי.

מהי גישת החוק לעניין
כמעט כל עסק שמתקין מנדף עושה זאת (גם) על מנת לעמוד בתנאים שהרשויות השונות מציבות בפניו כתנאי. מסעדות, כפופות לרוב לחוקי העזר העירוניים של הרשות בה הן פועלים. כאשר מנדף חזק הוא לרוב תנאי חשוב בכל מחלקה לרישוי עסקים. כאשר מדובר במפעלים, העניינים מסובכים אפילו עוד יותר ולרוב יש צורך בפקחי המשרד לאיכות הסביבה על מנת לקבל היתר לפעילות היצור, כאשר המנדף הוא חלק חשוב מהתנאים שהמפעל צריך לעמוד בהם. 

Dr. Export




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב